Page 224 - Temel Belediye Mevzuatı (18. Baskı)
P. 224
MAHALLÎ İDARE BİRLİKLERİ KANUNU
idarelerinde valinin onayıyla yapılır ve bu ödenekler tahsis
amacı dışında kullanılamaz. Bu takdirde iş, birliğin tabi
olduğu usul ve esaslara göre sonuçlandırılır. Köylere hizmet
götürme birlikleri de bütçe imkânları ölçüsünde bu yatırım-
lara kendi bütçelerinden ödenek aktarabilirler. Bakanlıklar
ve diğer merkezi idare kuruluşları ile il özel idareleri tara-
fından aktarılacak ödeneklerle gerçekleştirilecek yatırımlar,
birliğin hizmet ve görev alanı sınırlamasına tabi olmaksızın
yapılabilir.
Köylere hizmet götürme birlikleri, ihtiyaca göre hizmet ak-
diyle personel istihdam edebilir. Ancak, köylere hizmet gö-
türme birliklerinin yıllık toplam personel giderleri, gerçekle-
şen en son yıl bütçe gelirlerinin Vergi Usul Kanununda belir-
lenen yeniden değerleme katsayısı ile çarpımı sonucu bulu-
nacak miktarın % 10'unu aşamaz. Vali ve kaymakamlar birlik
hizmetlerini yürütmek üzere diğer kamu kurum ve kuruluş-
larından personel görevlendirebilir. Bu şekilde görevlendiri-
lenlere birlik bütçesinden karşılanmak üzere, (5000) gösterge
rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunan
tutarda aylık ödeme yapılır. Görevlendirmelerde otuz gün-
den kısa süreler için kıst hesaplama yapılır.
İl özel idaresi bütçe gelirlerinin ne kadarının köylere hiz-
met götürme birliklerine aktarılacağı, köylere hizmet gö-
türme birliklerinin sunacağı yatırım plânı, yıllık çalışma
programı ve uygulama projelerine göre il genel meclisince
kararlaştırılır.
Köylere hizmet götürme birliklerinin bütçesine ilişkin esas
ve usûller ile muhasebe ve raporlama standartları, harcama
esas ve usûlleri, çerçeve hesap plânı ile düzenlenecek rapor-
ların şekil, süre ve türleri ile bu birliklerin yapacakları ihale-
192 | TBB