Page 856 - Emlak Vergisi Uygulaması 2019
P. 856

Açıklamalı ve İçtihatlı Belediyelerde Emlak Vergisi Uygulaması















                  16.04.2017 tarihinde yapılan halkoylaması ile kabul edilen ve 11.02.2017 tarih ve
                  29976 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 21.01.2017 tarihli ve 6771 sayılı Türkiye
                  Cumhuriyeti Anayasasında Değişiktik Yapılmasına Dair Kanun ile 18.10.1982 tarihli
                  ve 2709 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nda değişiklikler yapılmış; yeni bir hü-
                  kümet sistemi öngörülmüştür.
                  2017 yılında yapılan Anayasa değişikliğinde, mevzuatlar ve düzenleyicilerine ilişkin de
                  değişiklikler söz konusu olmuştur. Önerilen hükümet sistemine uyum sağlamak ama-
                  cıyla,  Anayasanın  bazı  maddeleri  yürürlükten  kaldırılmış,  bazı  yeni  maddeler  eklen-
                  miş, bazı maddelerinde bulunan bir kısım ibareler değiştirilmiş, bazı maddelere yeni
                  ibareler eklenmiş, bazı maddelerde de bir kısım ibareler metinden çıkarılmıştır.
                  Bu bağlamda, düzenleyici mevzuatlar da bir takım değişikler yaşanmış; Parlamenter
                  sistemden Başkanlık sistemine geçilmesi ile birlikte Türk hukuk düzeninde, Tüzük ve
                  Kanun Hükmünde Kararname adlı mevzuat türleri kaldırılmıştır. Anayasa değişikliği
                  ile getirilen yeni sistemde, Kanun hükmünde kararnameler, Tüzükler, Bakanlar Kuru-
                  lu tarafından çıkarılan yönetmelikler, Bakanlar Kurulu kararları, Müşterek kararname-
                  ler, Başbakanlık kararları, gibi mevzuat türleri ve işlemler artık olmayacaktır. Bunlar
                  yerine, Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ve Cumhurbaşkanlığı Kararı adında yeni mev-
                  zuat türleri öngörülmüştür.

                  Cumhurbaşkanı  Kararnameleri;  Cumhurbaşkanı’nın,  kanunlarla  çelişmemek  ve  yü-
                  rütme yetkisine ilişkin olmak üzere soyut, kişiye ya da konuya özel olmayan, kanun
                  benzeri  geneli  düzenleyen  düzenlemeler  yaptığı  hukuki  normlardır.  Buna  karşın,
                  Cumhurbaşkanlığı Kararları ise, Anayasa ya da kanunlarla Cumhurbaşkanına verilmiş
                  olan atama, görevden alma, vergi oranlarının yukarı ve aşağı sınırları içinde belirlen-
                  me, dış ticaret işlemlerine vergi dışında ek mali yükümlülükler koyma ve sair yetkile-
                  rin somut olayda kullanılmasına ilişkin normatif düzenlemelerdir. Cumhurbaşkanlığı
                  kararnamelerinin yargısal denetimi Anayasa mahkemesi tarafından yapılırken, Cum-
                  hurbaşkanlığı kararlarının yargısal denetimi Danıştay tarafından yapılmaktadır.









                  828 | TBB
   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861