Page 184 - Belediyelerde Muhasebe Uygulamaları
P. 184

BELEDİYELERDE MUHASEBE UYGULAMALARI
            tarafından belirlenen sürede, kullanılmış tüketim malzemelerinin taşınır II’nci düzey
            detay kodu bazında düzenlenen onaylı bir listesi en geç ilgili dönemin son iş günü me-
            sai bitimine kadar muhasebe birimine gönderilir.
                   Giriş ve çıkış kayıtlarında
                   a)  Satın  alma  suretiyle  edinme  ve  değer  artırıcı  değişiklik  hallerinde  maliyet
            bedeli,
                   b) Bedelsiz devir, kullanılamaz hale gelme, yok olma ve hurdaya ayrılma halle-
            rinde kayıtlı değeri,
                   c) Bağış ve yardım yoluyla edinilen taşınırlarda; bağış ve yardımda bulunan ta-
            rafından ispat edici bir belge ile değeri belirtilmiş ise bu değer, belli bir değeri yoksa
            değer tespit komisyonunca belirlenen değer, esas alınır.
                   Tesis, taşıt ve iş makineleri haricindeki dayanıklı taşınırlar Taşınır İstek Belgesi
            düzenlenmek suretiyle talep edilir. Talep edilen dayanıklı taşınırlar Taşınır Teslim Bel-
            gesi düzenlenerek kullanıma verilir.
                   İdarelerinin  büyüklüğüne  göre  değişmekle  birlikte  oldukça  farklı  tür  ve  mik-
            tarda  taşınır  sirkülasyonun  bir  ortamda  Yönetmelikte  belirtilen  belge  ve  defterlerin
            istenilen doğruluk derecesinde takip edilmesi mümkün görülmediğinde Yönetmeliğin
            11 inci maddesi ile Taşınırların tüm giriş ve çıkış kayıtları ile kullanılacak defter, belge
            ve cetvellerin bilgisayar ortamında tutulması ve düzenlenmesi esası getirilmiştir.

            4.5.1.1. Kullanılan Belgeler
                   Taşınır İşlem Fişi (Örnek: 5; 5/A): Teslim alınan taşınırların girişleri ile taşınır-
            ların çıkış ve ambarlar arasında devir işlemlerinde düzenlenir.
                   Taşınır Teslim Belgesi (Örnek: 6; 6/A): Kara taşıtları ve iş makinelerinin bunları
            sürekli olarak kullanacak personele verilmesinde düzenlenir.
                   Taşınır İstek Belgesi (Örnek: 7): Ambardan taşınır talep edildiğinde kullanılır ve
            talepte bulunan birim yetkilisinin onayını taşır.
                   Dayanıklı Taşınırlar Listesi (Örnek: 8): oda, büro, bölüm, geçit, atölye, garaj ve
            servis gibi ortak alanlara tahsis edilenler için düzenlenir.
                   Taşınır Geçici Alındısı (Örnek: 9): Muayene ve kabul işlemi derhal yapılamayan
            hallerde, taşınırların geçici olarak teslim alınmasında düzenlenir.
                   Kayıttan Düşme Teklif ve Onay Tutanağı (Örnek: 10): Taşınırın kullanılmaz ha-
            le gelmesi nedeniyle kayıtlardan çıkarılmasını sağlamak amacıyla düzenlenir.
                   Ambar Devir ve Teslim Tutanağı (Örnek: 11): Taşınır kayıt yetkilileri arasındaki
            ambar devir ve teslim alma işlemlerinde düzenlenir.
                   Sayım Tutanağı (Örnek: 12): Sayım sonucu Taşınırın II. düzey detay kodu kay-
            dedildiği tutanaktır.
                   Taşınır Sayım ve Döküm Cetveli (Örnek: 13): Bu Cetvel, taşınır kayıt yetkilileri-
            nin yılsonu hesaplarına ilişkin işlemlerinde taşınır I inci düzey detay kodunda gösteri-
            len her bir taşınır grubu için düzenlenir ve taşınırlar bu Cetvele taşınır II. düzey detay
            kodu düzeyinde kaydedilir.


            160 | TBB
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189