Page 95 - Belediyelerde Muhasebe Uygulamaları
P. 95
MAHALLİ İDARELER MUHASEBE SİSTEMİ
Mahalli idarelerde Strateji Geliştirime Birimlerince hazırlanan, mahalli idarenin
organları olan encümen ve meclis tarafından kabul edildikten sonra mahalli idarenin
başkan veya harcama yetkisine harcama ve gelirleri toplama yetkisi veren bir karardır.
3.2.6. Öz Kaynak:
Yönetmelik kapsamına dâhil kamu idarelerinin varlıkları ile yabancı kaynakları
arasındaki farkı,
AKİTF BİLANÇO PASİF
1- DÖNEN VARLIKLAR 100 3- KISA VAD. YABANCI KAYNAKLAR 50
2- DURAN VARLIKLAR 150 4-UZUN VADELİ YABANCI KAYNAK 80
VARLIK TOPLAMI 250 YABANCI KAYNAK TOPLAMI 130
Bilançonun aktifini oluşturan duran ve dönen varlıklar toplamından, bilanço-
nun pasifinde yer alan kısa ve uzun vadeli yabancı kaynak toplamı çıkartılması sonucu
oluşan fark bize öz kaynak toplamını vermektedir.
3.2.7. Gelir
İlk defa hesaplara alınacak varlıklar ile yeniden değerleme farkları dışında, öz
kaynakta artışa neden olan her türlü işlemdir.
AKİTF BİLANÇO PASİF
1- DÖNEN VARLIKLAR 100 3- KISA VAD. YABANCI KAYNAKLAR 50
2- DURAN VARLIKLAR 150 4-UZUN VADELİ YABANCI KAYNAK 80
5-ÖZKAYNAK 120
VARLIK TOPLAMI 250 KAYNAK TOPLAMI 250
Yönetmelik tanım doğrultusunda gelirden söz edebilmek için bilanço da pasifte
gösterilen idarenin öz kaynağında artışına sebebiyet veren bir mali olayın meydana
gelmesi gerekmektedir. Bu çerçevede gelirin oluşabilmesi için;
Yabancı kaynaklardaki bir azalış veya
Varlıklardaki bir artış meydana getiren bir mali olaya ihtiyaç vardır.
Örnek-1 30 TL net değerle kayıtlı bulunan bir duran varlığın nakden 35 TL be-
delle satılmasının getirdiği değişiklik.
AKİTF BİLANÇO
PASİF
1- DÖNEN VARLIKLAR 100 (135) 3- KISA VAD. YABANCI KAYNAKLAR 50
2- DURAN VARLIKLAR 150 (120) 4-UZUN VADELİ YABANCI KAYNAK 80
5-ÖZKAYNAK 120 (125)
VARLIK TOPLAMI 250 (255) KAYNAK TOPLAMI 250 (255)
TBB | 71