Page 469 - Belediyelerde Muhasebe Uygulamaları
P. 469

BELEDİYELERDE MUHASEBE UYGULAMALARI
                                       … A BELEDİYESİ OCAK-ARALIK 2019 KESİN MİZAN
                     Yardımcı                                                       Borç    Alacak
             Hesap    Hesap                                         Borç    Alacak  Kalanı  Kalanı
             Kodu     Kodu                 Hesap Adı                (TL)     (TL)    (TL)    (TL)
            ….               …..
            150              İLK MADDE VE MALZEME HESABI
            150    1         Kırtasiye Malzemeleri
            150    1    1    Yazı Araçları                           6.400   6.000     400
            150    1    2    Yazım, Çizim ve Ölçüm Araç ve Malzemeleri  1.000  800     200
            150    1    3    Kağıt Ürünler                           6.750   6.250     500
            150    1    4    Yazıcı, Faksimile Cihazı ve Fotokopi Malzemeleri  9.900  7.500  2.400
            150    1    5    Kağıt Tutturucular, Tutkallar ve Bantlar  4.200  3.600    600
            150    1    6    Yazı Düzelticiler                        750     800       0
            150    1    7    Küçük Kırtasiye Gereç ve Malzemeleri   17.500  17.500      0
                   Maddi duran varlıklar hesap grubunda izlenen taşınır ve taşınmaz malların ka-
            yıt  ve  takip  edildiği  yazılımın  farklı  modülleri  olan  “Taşınır  Sistemi”  ile  “Muhasebe
            Sistemi” arasında entegrasyonun olmaması durumunda varlıkların giriş, çıkış, değer-
            leme, kıymet artış ve azalışları ile harcama birimleri arasındaki geçişlerinin, muhasebe
            sisteminde zamanında tam ve doğru olarak yansıtılamaz.
                   Taşınır modülünden alınan ve yukarda birer kesit verilen İdare Taşınır Mal Yö-
            netimi Ayrıntılı Hesap Cetvelinin “Gelecek Yıla Devreden Tutarı” ile muhasebe siste-
            minden alınan Kesin Mizanın “Borç Bakiye” tutarı 2. Düzey hesap kodu bazında birbiri
            ile aynı olması gerekir. Tutarsızlık durumu, bir taşınır işleminin muhasebe kayıtlarına
            alınmadığını veya ambar kayıtlarına alınmadığını veya mükerrer bir kayıt olduğunu
            gösterir. Tablolardan bir tanesi taşınır ile ilgili gerçeği yansıtmamaktadır.
                   Bilişim sisteminden alınan tablolardan hangisinin gerçeği yansıttığını belirleye-
            bilmek için ambarda fiili sayım yapılması gereklidir. Sayıştay denetimlerinde idarenin
            150-İlk  madde  ve  malzeme  hesabında  bulunan  tutar  ile  depolarda  bulunan  taşınırın
            aynı tutarda olmadığı tespitinde bulunulmaktadır.

            11.2.20. Ön Ödeme Usulünün Mevzuata Aykırı Bir Şekilde Kullanılması
                   Özünde kısıtlı ve özel durumlar için bir temin yöntemi olan ön ödeme 5018 sa-
            yılı  Kamu  Mali  Yönetim Kanunun  35  inci  maddesinde  düzenlenmiştir.  Bu  maddeye
            göre ön ödeme,
                       Üst sınırları merkezî yönetim bütçe kanununda gösterilen,
                       Harcama yetkilisinin uygun görmesi,
                       Karşılığı ödeneğin saklı tutulması,
                       İlgili  kanunlarda  öngörülen  haller  ile  gerçekleştirme  işlemlerinin  tamam-
                        lanması beklenilemeyecek ivedi veya zorunlu giderler için
                   avans vermek veya kredi açmak suretiyle yapılabilir.
                   Ön ödeme yukarda belirtilen şartlar dâhilinde kullanılabilecek bir yöntemdir.
            Belediyeler bu şartlar oluşmadığı halde; örneğin; harcama yetkilileri tarafından harca-


            442 | TBB
   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474