Page 142 - Resmi Yazışma Kuralları (3. Baskı)
P. 142
belediyelerin valilik ve kaymakamlıklarla ilgili yazışmalarında
olmasını istediği kademelenmeye de uygundur.
Buradan hareketle belediyelerin arz ve rica ibarelerinin
kullanılmasında bu tablodan yararlanabileceği düşünülmekle
birlikte söz konusu listenin sadece protokol sıralaması olduğu,
kurumlar arasında ast/üst ilişkisini içermediğine ilişkin
görüşler de bulunmaktadır.
Konunun, Yönetmelik’te düzenlenmesine veya
Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığınca belirlenerek
tartışmaların sona erdirilmesine ihtiyaç bulunmaktadır.
Durum açıklığa kavuşuncaya kadar belediyelerin mülki
idarenin taşra birimleriyle yapacağı yazışmaların; arz-rica
ibarelerini kullanma kolaylığı getirmesi, belediyelerin
doğrudan yazışma yetkisine aykırı olmaması ve Kılavuz’un
yönlendirmesi de gözetilerek kaymakamlık veya valiliğe
yazılması uygun olacaktır.
Bakanlıkların taşra teşkilatına yazılacak yazıların
valilik/kaymakamlık aracılığıyla gönderilmesinin zaman
kaybına yol açacağı, bürokrasiyi arttıracağı söylenebilirse de e-
devlet, e-yazışma ve e-tebligat uygulamalarının yaygınlaşması
ve geliştirilmesi ile bu sakıncaların da ortadan kalkacağı
değerlendirilmektedir.
2- Yargı Mercileri ile Yazışma
Anayasada yargı yetkisinin, Türk Milleti adına bağımsız
mahkemelerce kullanılacağı, yasama ve yürütme organları ile
idarenin, mahkeme kararlarına uymak zorunda oldukları, bu
organlar ve idarenin, mahkeme kararlarını hiçbir suretle
değiştiremeyeceği ve bunların yerine getirilmesini
geciktiremeyeceği düzenlenmektedir.
136 | TBB