Page 138 - Resmi Yazışma Kuralları (3. Baskı)
P. 138
bölümlerini anlatırken yol gösterici bazı açıklamalar yapmakla
birlikte konuyu özel bir başlık altında değerlendirmemiştir.
Konunun açık olarak düzenlenme ihtiyacı halen
hissedilmektedir. Bu durum gerçekleşinceye kadar sorunların
kısmen azaltılması amacıyla konuya ışık tutabilecek mevzuat
ve açıklamalara dayalı olarak oluşturulan görüşlerim aşağıda
açıklanmaktadır. Söz konusu görüşler, kişisel kanaatimi
yansıtmakta olup hiçbir bağlayıcılığı bulunmamaktadır.
1- Belediyelerin Merkezi İdarenin Taşra Teşkilatı ile
Yazışması
5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 35’inci maddesinde ilçe
51
çevresindeki belediyelerin başkanlarıyla köy muhtarlarının,
üst makamlara kendi idarelerinin iş ve ihtiyaçlarıyla ilgili
yazışmalarını kaymakamlık vasıtasıyla yapacakları
düzenlenmiştir. 5393 sayılı Kanun’un 78’inci maddesinde ise
belediyelerin kamu kurum ve kuruluşlarıyla doğrudan
yazışabileceklerine yer verilmiştir.
İlk bakışta çelişkili bir durum gibi gözükse bile 5442 sayılı
Kanun’un 1949 yılında, Belediye Kanunu’nun ise 2005 yılında
yürürlüğe girdiği dikkate alındığında belediyelerin
yazışmalarını, sonraki ve özel Kanun olan Belediye Kanunu’na
göre yapmaları kabul edilebilir bir uygulama olarak
düşünülmelidir. Esasen belediyelerin doğrudan yazışma
yapabilmesi, bu idarelerin 5393 sayılı Kanunda idari ve mali
yönden özerk kamu tüzel kişileri olarak tanımlanmalarının da
doğal bir sonucudur.
51 18 Haziran 1949 tarihli ve 7236 sayılı R.G.
132 | TBB