Page 138 - Resmi Yazışma Kuralları (3. Baskı)
P. 138

bölümlerini anlatırken yol gösterici bazı açıklamalar yapmakla
            birlikte konuyu özel bir başlık altında değerlendirmemiştir.

                 Konunun  açık  olarak  düzenlenme  ihtiyacı  halen
            hissedilmektedir. Bu durum gerçekleşinceye kadar sorunların
            kısmen azaltılması amacıyla konuya ışık tutabilecek mevzuat
            ve açıklamalara dayalı olarak oluşturulan görüşlerim aşağıda
            açıklanmaktadır.  Söz  konusu  görüşler,  kişisel  kanaatimi
            yansıtmakta olup hiçbir bağlayıcılığı bulunmamaktadır.

                 1-  Belediyelerin  Merkezi  İdarenin  Taşra  Teşkilatı  ile
            Yazışması
                 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun  35’inci maddesinde ilçe
                                                 51
            çevresindeki  belediyelerin  başkanlarıyla  köy  muhtarlarının,
            üst  makamlara  kendi  idarelerinin  iş  ve  ihtiyaçlarıyla  ilgili
            yazışmalarını     kaymakamlık       vasıtasıyla   yapacakları
            düzenlenmiştir.  5393  sayılı  Kanun’un  78’inci  maddesinde  ise
            belediyelerin  kamu  kurum  ve  kuruluşlarıyla  doğrudan
            yazışabileceklerine yer verilmiştir.
                 İlk bakışta çelişkili bir durum gibi gözükse bile 5442 sayılı
            Kanun’un 1949 yılında, Belediye Kanunu’nun ise 2005 yılında
            yürürlüğe     girdiği   dikkate   alındığında    belediyelerin
            yazışmalarını, sonraki ve özel Kanun olan Belediye Kanunu’na
            göre  yapmaları  kabul  edilebilir  bir  uygulama  olarak
            düşünülmelidir.  Esasen  belediyelerin  doğrudan  yazışma
            yapabilmesi,  bu  idarelerin  5393  sayılı  Kanunda idari  ve  mali
            yönden özerk kamu tüzel kişileri olarak tanımlanmalarının da
            doğal bir sonucudur.





            51  18 Haziran 1949 tarihli ve 7236 sayılı R.G.
            132 | TBB
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143