Page 519 - Belediyelerde Muhasebe Uygulamaları
P. 519

BELEDİYELERDE MUHASEBE UYGULAMALARI
            11.10.5. Taşınmaz Kiralamalarının Muhasebe Kayıtlarında İzlenmemesi
                   Belediye tarafından kiraya verilen taşınmazlara ait bilgilerin izlenebilmesi ama-
            cıyla muhasebe de kayıt altına alınması gerekmektedir. Bu amaçla 990-Kiraya Verilen,
            İrtifak Hakkı Tesis Edilen Maddi Duran Varlıkların Kayıtlı Değeri Hesabı ile 999-Diğer
            Nazım Hesaplar Karşılığı Hesabı kullanılır.
                   Örnek Bölüm 11.5.2 de verilmiştir.

            11.10.6. Süresi Geçen Teminat Mektuplarının İade Edilmemesi
                   Teminat olarak alınan değerlerin muhasebe biriminde gereksiz olarak bekletil-
            mesini önlemek için; alınan teminata ait işin sonuçlandırılıp sonuçlandırılmadığı, mev-
            zuatındaki süreler de dikkate alınarak muhasebe birimince takip edilir ve her mali yıl-
            sonunda  teminata  ilişkin  belgeler  hakkında ilgili  birimden  yeni  bilgi  alınır  ve  alınan
            bilgi doğrultusunda söz konusu mektup ve belgeler ilgilisine veya ilgili bankaya iade
            edilir ya da ertesi mali yıla devredilir. 177
                   Örnek: Teminatın iade edilmesi
                   Hesap Kodu               Hesap Adı               Borç       Alacak
                          910          ALINAN TEMİNAT MEKTUPLARI HESABI
                        910.01                Banka Teminat Mektupları         10.000,00
                              ALINAN TEMİNAT MEKTUPLARI EMANETLERİ HESA-
                911                                                 10.000,00
                              BI
                                            TOPLAM                  10.000,00  10.000,00

            11.11. DİĞER KONULAR
                   Belediyelerimizde yukarda belirtilen muhasebe konuların yanında mali konu-
            larda sıklıkla yapılan ve Sayıştay Denetim Raporlarında yer alan diğer hatalardan ör-
            nekler de aşağıda verilmeye çalışılmıştır.

            11.11.1. Harcamalara ve Muhasebe İşlemlerine İlişkin Evrakın Mevzuata
            Uygun Olarak Hazırlanmaması
                   5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’na göre bir gider; harcama
            yetkililerince belirlenen görevli tarafından düzenlenen ödeme emri belgesinin harcama
            yetkilisince imzalanması ve tutarın hak sahibine ödenmesiyle tamamlanır.
                   Uygulamada harcama birimlerince imzaların tamamlanması amacıyla muhase-
            be sistemine kayıt yapılmadan ödeme emri düzenlenmekte, imzaların tamamlanmasını
            müteakip  harcama  muhasebe  sistemine  dahil  edilmektedir.  İki  farklı  ödeme  belgesi
            düzenlenerek kayıt yapılması mevzuata uygun olarak değerlendirilmemektedir.
                   Ayrıca  Mahalli  İdareler  Harcama  Belgeleri  Yönetmeliği  çerçevesinde  ödeme
            emri ekinde bulundurulması gerekli evraklarında kontrolünün yapılması zorunlu bir
            işlemdir.




            177  M.İ.B.M.Y Madde:435

            492 | TBB
   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524