Page 185 - Emlak Vergisi Uygulaması 2019
P. 185

Bildirimler

                  lerinin Yeniden Düzenlenmesi, Mükelleflerden Bildirim Dışında Bir Belge Talep Edil-
                  memesi ve Devredenin Mükellefiyetinin Re’sen Sona Erdirilmesi” başlıklı ikinci bölü-
                  mündeki  en  son  ve  güncel  düzenlemeler,  konuya  ilişkin  açıklamaları  içermektedir.
                  Emlak vergisi bildirim şekli ve kapsamı, mezkûr Genel Tebliğ çerçevesinde belirlene-
                  cektir. Emlak vergisi bildirim örnekleri de yeniden düzenlenerek bu Genel Tebliğ ekin-
                  de yeniden yayımlanmıştır. Mükellefler tarafından verilecek olan bildirimler bu örnek-
                  lere uygun olarak verilecektir.

           563.   Emlak vergisi bildiriminin verilmiş olması için söz konusu bildirim formlarının verilmiş
                  olması yeterlidir. Zira Kanun’da, emlak vergisi mükelleflerine, bu vergiyle ilgili işlemler
                  sırasında emlak vergisi bildirimi dışında herhangi bir belge vereceklerine dair yüküm-
                  lülük getiren bir hüküm bulunmamaktadır. Bu nedenle, belediyeler tarafından, emlak

                  vergisi mükelleflerinden emlak vergisi bildirimi dışında tapu sureti, kimlik fotokopisi,
                  vergi kimlik numarasını gösteren belge, elektrik ve su abone belgesi, yapı kullanma
                  izin  belgesi,  m   cetveli  veya  başkaca  bir  belge  talep  edilmeyecektir.  Belediyelerce,
                                2
                  emlak vergisi işlemlerinde mükellefler tarafından bildirilen hususların teyidinin, mü-
                  kelleflerden belge istenmeden ilgili kurum ve kuruluşlardan yapılması gerekmektedir.
                  Bu bağlamda belediyelerce, mükelleflere ait kimlik bilgileri, İçişleri Bakanlığı Kimlik
                  Paylaşım  Sistemi  üzerinden,  tapu  kayıtları  ise  Tapu  ve  Kadastro  Bilgi  Sisteminden
                  alınabilecektir. Ayrıca, mükelleflerin şehit, gazi, dul, yetim ve emekli olduklarına ilişkin
                  bilgilerin  Sosyal  Güvenlik  Kurumu  Başkanlığından  elektronik  ortamda  sağlanması
                  mümkün olacaktır.

           564.   Belediyeler,  emlak  vergisi  işlemlerinde  başta  imar  birimleri  olmak  üzere  emlak
                  vergisine konu taşınmazlara ilişkin öncelikle kendi kayıtlarında bulunan bilgi ve belge-
                  lerden  faydalanacaklar  ve  gerek  duymaları  halinde  bildirimlerin  kontrolü  amacıyla
                  bildirime konu taşınmazlarda yoklama ve tespit yapacaklardır.  304

           565.   Emlak vergisi bildirimlerinde, mükellefin kimlik bilgileri, ikametgâh ve iş adresleri ile
                  binaya ait adres, tapu ve vergilendirmeye ilişkin bilgiler yer alır. Bu bildirim örneğinin
                  A4 ebadındaki kâğıda basılmış şekilde belediyelerce yeteri kadar çoğaltılarak mükel-
                  leflerin kullanımına sunulması gerekir.

           566.   Mükellefler  tarafından  verilen  bildirimler,  sicil  defterine  kaydedilir.  Bildirimin  ilgili
                  bulunduğu  dönemden  sonra  yapılacak  tarhiyatlar  sırasında,  bina,  arsa  ve  araziye


                  304  1319 sayılı Kanun’un 30’uncu maddesinin sekizinci fıkrasında: Devir ve ferağı yapılan bina ve arazinin, devir ve
                  ferağın yapıldığı yıl ile geçmiş yıllara ait ödenmemiş Emlak Vergisinin ödenmesinden devreden ve devralan müteselsi-
                  len sorumlu tutulurlar. Devralanın mükellefe rücu hakkı saklıdır. Tapu daireleri devir ve ferağ işlemini, işlemin yapıldı-
                  ğı ayı takip eden ayın 15’inci günü akşamına kadar ilgili belediyelere bildirir, hükmü yer almaktadır. Bu hüküm doğrul-
                  tusunda belediyeler, devir ve ferağ işlemlerinden sonra devredenden tapu senedi veya herhangi bir belge istemeden
                  devredenin emlak vergisi mükellefiyetini devir ve ferağın yapıldığı yılı takip eden bütçe yılı başından itibaren re’sen
                  sona erdireceklerdir.
                  Konuyla ilgili olarak, Kamu Denetçiliği Kurumu’nun 08.06.2018 tarih ve E.10066 sayılı 2017/16242 Başvuru No.lu
                  tavsiye kararının da; taşınmazların nitelikleri ve zirai faaliyette kullanılıp kullanılmadığının, 213 sayılı Vergi Usul Ka-
                  nunu’nun 127-133 üncü maddelerinde yer verilen hükümler kapsamında yapılacak yoklama işlemiyle tespit edilmesi
                  ve yoklama işleminin sonucu ile birlikte mezkur taşınmazların hukuki nitelikleri ile fiili kullanımları hakkında yapılacak
                  değerlendirme neticesinde vergilendirme işleminin tesis edilmesi yönünde olduğunu belirtmek yerinde olacaktır.

                                                                                    TBB | 157
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190