Page 758 - Emlak Vergisi Uygulaması 2019
P. 758

Açıklamalı ve İçtihatlı Belediyelerde Emlak Vergisi Uygulaması

                  3.9.  Cevap Dilekçesi, İkinci Dilekçe ve İkinci Cevap Dilekçesi

           2287.  İdari  Yargılama  Usul  Kanunu’nun  16’ncı  maddesine  göre,  dava  dilekçelerinin  ve
                  eklerinin birer örneğinin davalıya, davalının vereceği savunmanın davacıya tebliğ edi-
                  lir. Davacının ikinci dilekçesi davalıya, davalının vereceği ikinci savunma da davacıya
                  tebliğ edilir. Buna karşı davacı cevap veremez. Ancak, davalının ikinci savunmasında,
                  davacının cevaplandırmasını gerektiren hususlar bulunduğu, davanın görülmesi sıra-
                  sında anlaşılırsa, davacıya cevap vermesi için bir süre verilir.

           2288.  Kanun’un bu maddesi uyarınca cevap dilekçesinin 30 gün süre içerisinde verilmesi
                  gereklidir. Aynı şekilde ikinci dilekçe ve savunma da 30 gün içerisinde verilmelidir. Bu
                  süre, ancak haklı sebeplerin bulunması halinde, taraflardan birinin isteği üzerine gö-
                  revli mahkeme kararı ile 30 günü geçmemek ve bir defaya mahsus olmak üzere uzatı-
                  labilir. 1715  Sürenin geçmesinden sonra yapılan uzatma talepleri kabul edilmez. Taraf-
                  lar, sürenin geçmesinden sonra verecekleri savunmalara veya ikinci dilekçelere da-
                  yanarak hak iddia edemezler.

           2289.  Davalara  ilişkin  işlem  dosyalarının  aslı  veya  onaylı  örneği  idarenin  savunması  ile
                  birlikte, ilgili mahkeme başkanlığına gönderilir.
           2290.  Cevap  verme  süreleri  Kanun’un  27’nci  maddesinin  5’inci  fıkrası  uyarınca
                  kısaltılabilir. 1716  Bu durumlarda tebliğ memur vasıtasıyla da yapılabilir.
           2291.  Vergi Usul  Kanunu’nun  377’nci  maddesine  göre  belediyelerde dava açma  yetkisini
                  belediye adına varidat müdürü, olmayan yerlerde hesap işleri müdürü veya o görevi
                  yapan kullanacaktır. Emlak vergisi bakımından bu hükmü, davalı olarak cevap verme
                  ve  beyanda  bulunma  yönünden  Mali  Hizmetler  Müdürünün  yetkili  olduğu  şeklinde
                  anlamak gerekir. Ayrıca bu yetkinin belediyenin avukatları tarafından da yürütülebile-
                  ceğini ve hatta yürütülmesi gerektiğini de belirtmek gerekir.

                  3.10. Duruşma
           2292.  İdari yargılama usulü kural olarak yazılı olmasına rağmen, bazı durumlarda duruşma
                  da  söz  konusu  olabilir.  İdari  Yargılama  Usul  Kanunu’nun  17’nci  maddesi  uyarınca
                  Danıştay ile idare ve vergi mahkemelerinde açılan iptal ve 25.000 Türk Lirasını aşan
                  tam yargı davaları ile tarh edilen vergi, resim ve harçlarla benzeri malî yükümler ve
                  bunların zam ve cezaları toplamı 25.000 Türk Lirasını aşan vergi davalarında, taraf-
                  lardan birinin isteği üzerine duruşma yapılır. 1717




                  1715  Bu talebin uygulamada sıklıkla, idare vekilleri tarafından kullanıldığını belirtmek gerekir. Bu 30 günlük ek sürenin
                  verilmesinin  davayı  uzatamayacağı  düşünülse  de,  ek  süre  talebe  gerek  olmayan  durumlarda  gereksiz  ara  kararı
                  uygulamaları, yargılama sürecinin uzamasına neden olunabilmektedir.
                  1716   Vergi  davalarında  bu  sürelerin  kısaltıldığına  pek  rastlanılmamakla  birlikte  bazı  idari  davalarda  sürenin  5  güne
                  kadar indirilebildiği görülmektedir. Bu durumda idarece gerekli bilgi ve belgeler yeterince toplanılmadan savunmalar
                  eksik ve yetersiz olarak verilebilmektedir.
                  1717  Duruşma sınırı 2019 yılı için 44.000 TL’dir.

                  730 | TBB
   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763