Page 745 - Emlak Vergisi Uygulaması 2019
P. 745

Emlak Vergisi Uyuşmazlıklarının Çözümü

                  3.5.6.    Duruşma Talebi
           2244.  İdari yargılama usulü kural olarak yazılı olmasına rağmen, bazı durumlarda duruşma
                  da söz konusu olabilir. Dava konusu uyuşmazlığın, duruşma yapılarak çözülmesi iste-
                  niliyorsa duruşma talebinin de dava dilekçesinde yer alması gerekir. İdari Yargılama
                  Usul Kanunu’nun 17’nci maddesi uyarınca Danıştay ile idare ve vergi mahkemelerin-
                  de açılan iptal ve 44.000 Türk Lirasını aşan tam yargı davaları ile tarh edilen vergi,
                  resim ve harçlarla benzeri malî yükümler ve bunların zam ve cezaları toplamı 44.000
                  Türk Lirasını lirayı aşan vergi davalarında, taraflardan birinin isteği üzerine duruşma
                  yapılır. 1689

           2245.  Temyiz  ve  itirazlarda  duruşma  yapılması  tarafların  istemine  ve  Danıştay  veya  ilgili
                  Bölge İdare Mahkemesi kararına bağlıdır. Duruşma talebi, dava dilekçesi ile cevap ve
                  savunmalarda  yapılabilir.  Yani,  davacı  yalnız  dava  dilekçesi  ile  ikinci  dilekçesinde;
                  davalı  ise,  birinci  ve  ikinci  savunma  dilekçelerinde  duruşma  isteyebilirler  (Ka-
                  fes,2010:145). Miktara bağlı olmaksızın Danıştay, mahkeme ve hakim kendiliğinden
                  duruşma yapılmasına karar verebilir.

           2246.  Mahkemece  duruşma  talebi  uygun  bulunur  veya  re’sen  duruşmaya  karar  verilirse,
                  duruşma davetiyeleri duruşma gününden en az otuz gün önce taraflara gönderilir.

                  3.5.7.    Keşif ve Bilirkişi İncelemesi Talebi

           2247.  Dava konusu uyuşmazlıkla ilgili keşif ve bilirkişi incelenmesi yapılması uyuşmazlığın
                  çözümünde önemli katkılar sağlayabilir. Emlak vergisinde hukuki ihtilafın taşınmaz-
                  dan  kaynaklandığı  durumlarda  mahkemece  taşınmazın  bulunduğu  mahalde  keşif
                  yapılması ve konu ile ilgili teknik konular nedeniyle bilirkişiye inceleme yaptırılması ile
                  fiili durum doğru bir şekilde tespit edilerek sorun çözülebilecektir.

           2248.  İdari Yargılama Usul Kanunu’nun 31’inci maddesi, kanunun düzenlemediği diğer bir
                  takım  işlemlerin  yanında,  bilirkişi  ve  keşif  işlemlerinde  Hukuk  Usulü  Muhakemeleri
                  Kanunu hükümlerinin uygulanacağını öngörmüştür. Hukuk Usulü Muhakemeleri Ka-
                  nunu  6100  sayılı  Hukuk Muhakemeleri  Kanunu 1690   ile yürürlükten  kaldırılmış oldu-
                  ğundan, bu hususta yapılan atıflar yeni kanuna yapılmış olacaktır.

           2248.1.  Bilirkişi  seçiminin  Danıştay,  mahkeme  veya  hakim  tarafından  re'sen  yapılacağına
                  ilişkin düzenleme 6754 sayılı Kanun’un 1691  22’nci maddesiyle, yürürlükten kaldırılmış
                  ve  bilirkişilerin  bilirkişilik bölge  kurulları  tarafından  hazırlanan  listelerden  seçileceği
                  ve bilirkişiler hakkında Bilirkişilik Kanunu ve Hukuk Muhakemeleri Kanununun ilgili
                  hükümlerinin uygulanacağı düzenlenmiştir.




                  1689  Duruşma sınırı 2019 yılı için 44.000 TL’dir.
                  1690  04 Şubat 2011 tarih ve 27836 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.
                  1691  Bilirkişilik Kanunu; 24 Kasım 2016 tarih ve 29898 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

                                                                                    TBB | 717
   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750